FAYDALI BİLGİLER




     SAĞLIK PROBLEMLERİNİ DENGELİ
BESLENEREK ÇÖZÜN.

   Uykusuzluk
 

    Genel olarak akşam yemeğinde tüketeceğimiz besinlere dikkat etmemiz bu konuda yardımcı olabilir. Süt ve yoğurdun sakinleştirici ve gevşetict etkisi olduğunu biliyoruz. Özellikle akşam yemeklerinde yoğurt eksik edilmemeli. Gece içilecek süt de bu konuda yardımcı olabilir fakat kilo sorunu yaratabildiğinden. artık pek önerilmiyor. Bunun dışında karbonhidrattan zengin besinlerin uyku getirici, gevşetici özelliği vardır. Protein ise tam tersi zindelik verir. Akşam yemeklerinde protein grubuna daha az, karbonhidrat grubuna {bulgur, pirinç, patates, mısır) daha çok, yer verilmesi etkili olur.
 

 Grip


    Vücut direncinin düşük olması gribe yakalanma olasılığını artırmaktadır. Vücut r direnci vitamin, minerallerle ve yeterli enerjiyi almakla sağlanır. Özellikle C vitamini zengini besinlerin tüketimine ağırlık verilebilir. C vitamini enfeksiyonlara karşı vücudu korur. Karnabahar, maydanoz, turunçgiller ve sulan, yeşil biber, taze kırmızı biber gi yiyecekleri çokça tüketmek gerekir. Meyve sularını tüketirken taze sıkılmış ve bekletilmeden içilmiş olma çok önemlidir, çünkü sıkıldıktan sonra beklemiş meyve suyunun aşın dereo vitamin kaybına uğradığı görülmüştür. Ayrıca piyasac hazır meyve suları, taze me suyunun yerini tutamaz.
 

Stres


    Stres ve beslenme arasında bir bağlantı vardır, ancak iyi beslenme günlük stresi azaltır anlamına gelmez, iyi beslenme vücudun stres ile mücadele etmesinde ve hastalığa yenilmemesinde yardımcı olur. Özellikle C vitamini, çinko vitamini ve A vitamini hastalıklara karşı direncimizin artmasını, bağışıklık sistemimizin güçlü kalmasını sağlar. Strese iyi geldiği söylenen ilaçlar ise C ve B vitaminleri içerir. Mineraller arasında magnezyum ve krom bu konuda önemlidir. Stres altındaki kişilerin bu vitamin ve mineralleri daha fazla harcadıkları tespit edilmiştir. Tahıl grubu (ekmek, buğday gibi), baharatlar, kurubaklagiller, ıspanak, turunçgiller, yeşil yapraklı sebzeler bu vitamin ve minerali yeterli almanızı sağlar.

 

Yorgunluk


   Aşırı çalışma, temoosu, vetersiz ve düzensiz beslenme,mevsim değişikliği gibi sebepler yorgunluğun nedenidir. Normal enerjinize kavuşmak için seçtiğiniz besinlerin kalitesine dikkat etmelisiniz. Beş besin grubunu düzenli olarak tüketmeniz gerekir. Et, yumurta grubunu tüketirken yanında bol limonlu salata veya meyve almanız besinin vücuda yararını bir kat daha artıracaktır. Güne iyi bir kahvaltıyla başlamak da yorgunluğu engelleyen bir etmen olacaktır.
 

Osteoporoz


     Kemiklerde mineral yoğunluğu azaldığında osteoporoz görülmektedir. Her gün kalsiyumdan zengin besinleri (süt, yoğurt, peynir) tüketmeniz osteoporoz riskini azaltacaktır. Örneğin genç bir kadının günde bir bardak yağsız süt içmesi, bir kase yoğurt ve bir dilim peynir yemesi sağlıklı bir çözümdür

 

Genç kalmak


     Son yıllarda yapılan araştırmalar beslenme ve hareketliliğe bağlı olarak yaşlanma sürecinin geciktirilebileceğini ortaya çıkarmıştır. Yani kişi; doğru beslenme, disiplinli ve sistemli uygulanan beden faaliyetleri ile genç ve dinç hissettiği yılları uzatacaktır. Oburluk, açlık, sigara, aikol, aşırı tuz ve gereksiz ilaç kullanımından sakınmalısınız. Vücudun tüm ihtiyaçlarını karşılayacak dengeli bir beslenme, sağlığınıza açılan kapıdır.